zaterdag 27 juni 2009

terroristische naaimachine

Het was warm vandaag, niet alleen voor ons mensen, maar ook voor die vaak teergeliefde machines.

Bezig aan een werkje van canvas-stof braken mijn naalden stuk voor stuk. Een standaardnaald, een jeansnaald en nog een jeansnaald. Ze vlogen alle kanten uit en enkele zelfs recht naar mijn oog! Gelukkig mocht ik uitslapen vanochtend en waren mijn reflexen dus A OK! Wel griezelig! Uiteindelijk gaf ik het op en stikte ik de 4 lagen canvas gewoon niet. Ging ook wel zo. Resultaat later wegens nog geen foto.

Een paar uurtjes later voelde ik al smockend plots lichte paniek opborrelen. Vreemd, zou je denken, want smocken is dus echt poepsimpel. Edoch de onrust werd veroorzaakt door alweer een gebroken naald, een naaimachinevoetje dat plots losvloog en een 'knets'. Die laatste kwam uit mijn machine! O gruwel! Het werd donker rondom mij. Ik zag de afkickverschijnselen gedurende een vreselijk lange reparatieperiode op mij afkomen. Ik vloekte en gromde. Duwde meermaals op de aan/uit-knop. Begon al te bedenken wiens naaimachine ik zou kunnen afschooien om heelhuids de komende weken door te komen. Toen haalde mijn verstand het op mijn gegrom. Het lampje was kapot! OEF!

Morgen naar de Brico voor een nieuwe lamp!!!

6 opmerkingen:

  1. Moh, dat kan toch niet. Wij hebben dezelfde machine (misschien ongeveer gelijk gekocht?? ik de mijne in februari ergens) En ook mijn lampje is dit weekend stuk gegaan. Kan je die gewoon in de Brico vinden? Ik ben nu aan het stikken zonder lamp. Gaat ook, maar is niet zo goed voor de ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ging het schuurmachientje kapot gisteren! En ik was nog maar pas begonnen een oud wiegje af te schuren! Frustraties alom... want zou moeten klaar zijn binnen enkele weken.

    Toch een beetje vrouwelijke zachthandigheid van mezelve en een paar uur later ging het spel gewoon weer. Beetje te warm misschien voor al die elektronica??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @prutsen: ben nog niet geweest naar de Brico, er is in Gent eentje dat op zondagvoormiddag open is. Ik veronderstel wel dat ze daar zulke lampen hebben...maar ik ben te lui om naar de andere kant van 't stad te fietsen (er zitten spinnen in onze auto, weet ik haast zeker, manlief is naar 't containerpark geweest en ik weiger erin te stappen na een grondige poetsbeurt!. Amai als dat geen toeval is seg!!! Ik kocht de mijne wss tegelijk met de jouwe. Ik ga nu ook proberen verder te stikken zonder lampje, maar dat gaat dan enkel overdag...grrr

    @Manou: bestaan er cursussen voor die vrouwelijke zachthandigheid? Ik ontbeer dat dus volledig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zeg, wat probeerde je te maken met 4 lagen canvas?
    t zou kunnen dat je motor niet zwaar genoeg is voor dat soort karweien of dat de arm waarop de naald vastzit een beetje scheef staat (door door te dikke lagen te stikken, ze zetten die arm terug recht en klaar is kees) bij mij gebeurt het ook vaak eens een naald breekt er een hele serie na elkaar breken (om te braken ;-))
    laat die arm maar eens nakijken zou ik zeggen want niets is zo vervelend als brekende naalden en sputterende machines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Anoniem: ik krijg al schrik als ik je antwoord lees...dan moet ie misschien toch nog binnen voor reparatie! Zou dat lang duren, of doen ze dat ter plekke? Ik heb wel eentje van de Lidl, denk niet dat zoiets onder de garantie valt. En als ze 'm moeten opsturen ben ik 'm zeker voor enkele weken kwijt... En ik heb nog zoveel te naaien voor we op vakantie vertrekken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heee! mijn naald brak ook een paar keer dit weekend! 'te snel en te intensief bezig' heb ik mezelf gezegd. Want ik vloekte ook heel erg en luid en veel, en daarna was het probleem voorbij en kon ik weer lustig verderstikken. Gelukkig is mijn lampje niet stuk, want met dit prachtige weer zet ik me 's avonds buiten met naaimachine en al, ik moet ook nog zoveel maken voor we op vakantie vertrekken. Das het enige nadeel als je veel kinders hebt, dan MOEt je ook veel naaien op de laatste minuut!

    BeantwoordenVerwijderen