dinsdag 22 maart 2011

Recyclage-pakske

VOOR:
Voor...


Een oude t-shirt in een tof kleurtje. Ik ben altijd zot geweest van blauw, het zou wel eens mijn lievelingskleur kunnen zijn. Deze t-shirt kocht ik jaren geleden eens in de solden, voor de kleur. Ik heb ze eigenlijk nooit gedragen. Er scheelt iets met de pasvorm, ze zat gewoon nooit echt goed. Maar weggooien kreeg ik dan weer niet over mijn hart. U kent dat vast wel. Al een geluk want zo'n spullen zijn dus ideaal voor babykleertjes!

NA:
Na: een Jumpsuit!


Ik nam een uiterst snoezig babypakje maat 56 en tekende dat over op de t-shirt met wat naadwaarde. Raglanmouwtjes zijn keigemakkelijk en heel tof!
Ik recupereerde de zoom en de halsboord. Wat drukknopen erin en klaar. Nog geen uur werk (met een overlocker weliswaar).

Er zitten wel wat schoonheidsfoutjes aan, naaien met voorweeën is niet evident maar het verzet de gedachten. Zo zitten er rimpels in het kruis en loddert de hals. Volgende keer beter! Ik ga alvast nog eens rommelen in de kleerkast!

Een ander recyclage-prachtexemplaar vind je hier.

27 opmerkingen:

  1. Mooi! En heel handig voor zo een klein hummeltje! Veel succes met je bevalling!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Een heel goed idee en keischattig, dat pakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goe gevonden en damn die overlock is toch iets vree handig precies.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oe spannend, het begint te korten dan? Voor wanneer ben je uitgerekend?
    Tof pakske en idd een héél mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal super zeg! Wat een handige meisjes- en bijna jongensmama ben jij toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Ik vind hem erg mooi. En die foutjes... ik zie ze bijna niet en als het pakje aan is ziet niemand het meer ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superschoon! Recyclage-projecten zijn mijn favorieten, heb er ook net een hoopje achter de rug. En fouten? Niet gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, dit vind ik echt schitterend gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amaai dat ziet er echt prachtig uit!! Jullie kleine spruit zal er allesinds steeds spetterend uitzien!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi pakje is het geworden, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed idee zeg. Daar kunt ge eindeloos op variëren volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. tof zeg, jij houdt de moed er wel in!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sja, 't moet he, anders zit ik hier toch maar te wachten en te wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vollen bak, blijven gaan tot het einde! Schoon pakske is't geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En zo snel klaar en toch zo schoon afgewerkt? Daar kijk ik van op!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een beetje retro zelfs.. zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mama van Stella22 maart 2011 om 22:21

    Oh, wat een leuk idee!! Jullie ventje zal er sch-it-te-rend uitzien... Geniet van je laatste dagen... ook al is het fysiek niet je dat... die sfeer in huis, de spanning, de verwachting... ik vond het zo speciaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel mooie kleur, en zo een overlock wil ik ook hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Van recycle gesproken. Ben hier ook al aan het dromen van een overlock :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Té schattig! Vooral dat knoopje in de nek is een tof detail :-). Hopelijk gaat de tijd wat vooruit daar.. succes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oohh, zo schoon! Inderdaad een prachtig kleur. De hals met dat knopje is zo tof. Zou ik niet aan gedacht hebben.

    En merci mij te linken :-) Ik heb bij de Zara een berg strepen t-shirts gekocht (2 euro/st) om er kruippakjes van te maken. Maar ben er nog niet aan begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. SCHOON! Dat openingske met dat knopke is super. Ik ga dat ook eens doen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig!Dat zit zo niet in mij hè,dat recycleren...ik kom daar gewoon niet op.

    En keibenieuwd naar de foto mét zoon erin!

    BeantwoordenVerwijderen